Komunikat z posiedzenia Komisji Międzyzakładowej NSZZ „Solidarność” Pracowników Volvo Polska Sp. z o.o.
W dniu 12 maja odbyło się posiedzenie Komisji Międzyzakładowej NSZZ „Solidarność” Pracowników Volvo Polska Sp. z o.o. Podczas posiedzenia została przedstawiona informacja dotycząca sporu zbiorowego przeniesienia podwozi autobusowych do Szwecji (szerszą informację przedstawimy w najbliższym czasie.
Omówiono obecną sytuację na VPI po spotkaniu VLM. Prosimy liderów o przekazanie pracownikom tak zwanej notatki skrótowej po spotkaniu.
Komisja zajęła stanowisko w sprawie zmiany Zarządzenia dotyczącego Covid-19, oraz zmian wskaźników i celów premiowych dla obszarów nieprodukcyjnych IT, Grupy Finansów, Grupy People & Culture … ,
Komisja podjęła decyzję o zorganizowaniu jednodniowej wycieczki rodzinnej do Karpacza.
Zarządzenia ws. Covid-19
„Komisja Międzyzakładowa NSZZ „Solidarność” Pracowników Volvo Polska Sp. z o.o. wnosi do Zarządu Volvo Polska Sp. z o.o. o nieskracanie czasu obowiązywania Zarządzenia ws. rozkładu czasu pracy w Volvo Polska Centrum Przemysłowe Autobusy w związku z wystąpieniem covid-19. Uważamy, że ewentualne skrócenie „zarządzenia” może nastąpić w całości, z przywróceniem pracy tylko na jedną zmianę, a nie tylko zakresie rozpoczęcia i zakończenia pracy. Jednocześnie zwracamy uwagę na fakt, iż obecna decyzja Ministra zdrowia o zakończeniu stanu epidemii może być krótkoterminowa. W obecnym czasie obserwujemy wprawdzie spadek ilości zachorowań w Europie jednak w krajach Azjatyckich wprowadzane są kolejne lockdown-y.”
Zmiany załącznika nr. 1,3 regulaminu premiowania,
Komisja Międzyzakładowa NSZZ „Solidarność” Pracowników Volvo Polska Sp. z o.o. jak w poprzednich latach nie zajmuje stanowiska w sprawie zaproponowanych celów premiowych w załącznikach do Regulaminu Premiowania 1, 3 oraz 4a. Uzasadnienie zostało przedstawione w ubiegłych latach.
W sprawie wprowadzenia nowego wskaźnika w załączniku 1 i 3 dotyczącego ilości pojazdów elektrycznych jest wymagane uzgodnienie z organizacją związkową.
W związku z powyższym wnosimy o przedstawienie uzasadnienia i celowości wprowadzenia takiego wskaźnika, oraz udzielenia wyjaśnień dlaczego taki wskaźnik nie jest wprowadzony w sektorze przemysłowym VPI, który ma bezpośredni wpływ na ilość wyprodukowanych pojazdów elektrycznych.
Ze związkowym pozdrowieniem
Bogusław Jurgielewicz – przewodniczący